Robota – kde a akým spôsobom ju nájsť

Poradíme Vám, kde si prácu treba hľadať. Najdôležitejšie pri hľadaní zamestnania je aktívne sa o svoje budúce miesto zaujímať. Čím viac zdrojov využijete, tým väčšia je vaša šanca na úspech. Nespoliehajte sa teda na jediný zdroj hľadania, ale naopak kombinujte viac spôsobov – personálne agentúry, pracovné portály, sociálna sieť LinkedIn, odporúčania a samotné stránky spoločnosti. Treba si uvedomiť že nie všetky pozície sú zverejnené všade. Výhody a nevýhody jednotlivých možností?

 

Stránky spoločností, o ktoré máte záujem:

  • Zverejnenie väčšiny otvorených pozícii , okrem „tajných“ projektov.
  • Preukázanie priameho záujmu o spoločnosť.
  • Riziko reagovania na nevhodnú pozíciu najmä u neskúsených uchádzačov.
  • Častokrát chýbajúca spätná väzba, najmä v negatívnom prípade.
  • Limitovaná príprava na pohovor, len z verejne dostupných informácii.
  • Nemusíte vedieť o existencii „super firmy“ / „super pozície“ u pre Vás neznámej spoločnosti.

 

Personálne agentúry:

  • Náročnejšie pozície, prípadne roboty, ktoré klient potrebuje obsadiť rýchlo / vo väčšom objeme, ako aj „tajné“ ,pozície, prípadne nový investori na trhu.
  • Kariérne poradenstvo, príprava na pohovor u klienta a spätná väzba.
  • Získanie viacerých odporúčaní na základe jedného pohovoru.
  • Prezentovanie väčšej časti trhu – klientov spoločnosti.
  • Nepriamy kontakt so zamestnávateľom, čo môže viesť k predĺženému výberovému procesu.
  • Nie všetky agentúry majú kvalitný servis/zamestnancov.

robota

Internetové pracovné portály:

  • Pokrytie skoro celého Slovenského trhu okrem „tajných“ pozícii.
  • Užívateľský účet uľahčujúci sledovanie reakcii na jednotlivé ponuky.
  • Možnosť reagovať priamo / nepriamo zamestnávateľovi.
  • Ťažšia orientácia v objeme ponúk najmä pre neskúsených uchádzačov.
  • Absencia poradenstva, a teda limitovaná možnosť prípravy na pohovor Inzercia prevažne v slovenskom a anglickom jazyku.

 

Sociálne siete (LinkedIn, Facebook) / Aplikácie:

  • Obdobne ako pri internetovom pracovnom portály.
  • Ponuky zamerané podľa orientácie portálu / aplikácie.
  • Pri medzinárodných sieťach / aplikáciách vrátane zahraničných ponúk.
  • Väčšia konkurencia uchádzačov ,vzhľadom na celosvetové pokrytie.
  • Priamy marketing = ponuka na mieru, podľa Vašich preferencií.

 

Známy/referencie /networking:

  • Výborný zdroj informácii o fungovaní spoločnosti/vnútorných pomeroch a teda možnosť prípravy na pohovor.
  • Priama pozitívna referencia na Vašu osobu/prácu.
  • Nie všade máte túto možnosť, ako aj nie všetci Vaši známi vedia kompetentne posúdiť či má pre Vás spoločnosť vhodnú pozíciu.
  • V prípade ak by ste neuspeli, alebo by realita na pracovisku nekorešpondovala s Vašou predstavou prípadné naštrbenie vzťahov s odporúčajúcimi.

 

Inzercia v tlačových a iných médiách:

  • Využívané najmä pri nových projektoch, lokálnych projektoch, nižších pozíciách, prípadne hromadnom nábore.
  • Orientácia na konkrétnu lokalitu, typ pozície alebo odvetvie.
  • Reagovanie možné formou online, offline prípadne osobne.
  • Nižšia efektivita vyhľadávania vhodných ponúk zo strany uchádzača.

 

Úrad práce:

  • Pridelená kontaktná osoba/poradenstvo.
  • Limitovaný prehľad o otvorených pozíciách na trhu prace.
  • Limitovaná ponuka pracovných ponúk.

 

Obdobie nezamestnanosti či prípadná zmena roboty patria medzi psychicky náročné obdobia. Treba si uvedomiť že sa málokedy jednotlivcovi podarí získať prácu na „prvý pokus“. Je preto nesmierne dôležité, aby ste mysleli pozitívne, ponaučili ste sa z prípadného neúspechu a reagovali naďalej na vhodné pozície.

Všetky pracovné ponuky nájdete tu.

robota práca kde ju hľadať

Zdieľať:
Facebook LinkedIn
Instagram
13. júla 2022 | Talent Solutions.sk

Kontaktujte nás

    maximálne 5MB (.pdf, .docx)

    Vaše osobné údaje spracúvame za účelom vybavenia Vašej požiadavky. Viac informácií nájdete v zásadách ochrany osobných údajov.