IT svet z pohľadu trendov Office vs. Home office

Pandémia COVID-19 ovplyvnila fungovanie väčšiny pracovných sektorov a mala bezpochyby vplyv aj na IT sektor a to v mnohých ohľadoch. Z pohľadu zamestnávateľov bolo nutné reagovať na vzniknutú a neustále sa meniacu situáciu dynamicky, a predovšetkým flexibilne. Najväčšiu zmenu prinieslo až spustenie lockdownu, kedy zamestnávatelia museli svojich zamestnancov dať na prekážky zo strany zamestnávateľa alebo zamestnanci začali pracovať výlučne z domu.

 

Z benefitu sa „zo dňa na deň“ stala bežná súčasť firemnej kultúry

 

Zavedenie Home Office nebolo novinkou, nakoľko niektoré spoločnosti ponúkali tento spôsob práce v rámci svojich benefitov v rôznej forme (napr.: 1-2x za týždeň, 5x za mesiac a iné variácie) už pred pandémiou. Avšak spustenie úplného Home Office pracoviska bolo doposiaľ v praxi minimálne, priam až nulové. Tento spôsob práce zasiahol množstvo biznis segmentov od Automotive, Logistiky, HR, Sales, Banking and Finance, SSC, Administratívy až po IT. Medzi najviac mätúce segmenty vo vzťahu k práci z domu patrí aj biznis segment zameraný na IT.

 

Pracujú IT zamestnanci výlučne z domu?

 

Spoločnosť (rozumejte ľudia) dlhodobo verí mýtu, že väčšine IT pracovníkom  je umožnená práca výlučne z domu, prípadne formou remote work (práca na diaľku).  Skutočnosť je však taká, že zamestnávatelia sú viac naklonení zamestnancom, ktorí sú ochotní dochádzať dennodenne do kancelárie. Zamestnávatelia vyžadujú prítomnosť na pracovisku najmä z dôvodu socializácie a toku informácií, ktorý je nutný pre chod biznisu. Medzi zamestnávateľmi aj naďalej panuje presvedčenie, že zamestnanci podávajú lepšie výkony keď sú s kolegami v kancelárií, kde si môžu jednoducho vymieňať informácie a skúsenosti.

Svet IT je rozmanitý neustále sa vyvíja a prináša nové neuveriteľné vymoženosti. Preto som ako IT konzultant toho názoru, že zamestnávatelia by mali byť viac otvorení práci formou Home Office alebo Remote Work  a umožniť ho nielen stálym, ale aj novým zamestnancom, nakoľko mnohí z nich si častokrát hľadajú prácu, ktorú môžu vykonávať výlučne alebo vo veľkej miere z domu.

Pri jemnej úprave, ako by povedal sám Hamlet: „Byť či nebyť“ je možné parafrázovať na „Mať či nemať“ zamestnanca na úplný Home office alebo Remote work. Odpoveďou na túto otázku je uvedomenie si a následná akceptácia faktu, že je lepšie mať kvalitného zamestnanca aj keď pracujúceho z iného miesta/mesta, ako nemať žiadneho zamestnanca a čakať. Je potrebné mať na pamäti, že tento šikovný zamestnanec môže skončiť napríklad aj u vašej konkurencie, a to len vďaka benefitu, z ktorého sa v súčasnosti stáva nový normál.

 

Zdieľať:
Facebook LinkedIn
Instagram
17. januára 2022 | Marcel Sedalík

Kontaktujte nás

    maximálne 5MB (.pdf, .docx)

    Vaše osobné údaje spracúvame za účelom vybavenia Vašej požiadavky. Viac informácií nájdete v zásadách ochrany osobných údajov.