Ako uspieť na pracovnom pohovore?

Ako uspieť na pracovnom pohovore?

Zmena zamestnania je našou najčastejšou zmenou v živote. Pre zjednodušenie zmeny zamestnania je dobré byť pripravený na pracovné pohovory tak, aby ste získali vytúžené nové miesto. V tomto článku vám poradíme ako sa viete pripraviť na pracovný pohovor, tak aby pre vás boli stretnutia stresom a nemnožili sa negatívne zamietajúce správy.

 

pracovný pohovor

Máme pre vás prvú pozitívnu správu – máte dobré CV  lebo inak by ste sa k pohovoru nedostali 🙂 Váš životopis zaujal a vy ste dostali pozvanie na osobný / online pracovný pohovor. Teraz sa dostávame k bodom, na ktoré by bolo dobré aby ste si dali pozor:

 

📌 NEMEŠKAJTE
V práci, ale aj v bežnom živote je prvý dojem dôležitý. Meškanie môže byť brané ako prejav neúcty, nezodpovednosti a ľahostajnosti. Preto si robte dostatočnú časovú rezervu a preverte možnosti parkovania. Zabezpečte si dosť času, aby ste sa pred pohovorom sami nestresovali časovou tiesňou.

📌 Buďte pripravný 
Váš záujem o zamestnanie preukážate najlepšie, ak prídete na pohovor pripravený. Je nevyhnutné vedieť na akú pozíciu sa uchádzate, aká bola ponuka a najmä u akého zamestnávateľa sa nachádzate 🙂 . Vyšší level informácií, ktoré si môžete zistiť závisí priamo od pozície, ale vo všeobecnosti platí, že by ste si mohli pozrieť webovú stránku a sociálne siete zamestnávateľa.

📌 Nikdy neklamte
Ako sa hovorí: „lož má krátke nohy“ a pri CV, pracovnom pohovore to platí rovnako. Dobrý recruiter vás prekukne a možno aj malá lož vás diskvalifikuje.

📌 Ohováranie predchádzajúceho zamestnávateľa
Máte negatívne skúsenosti s predchádzajúcim zamestnávateľom? Skúste vašu skúsenosť pomenovať z vášho pohľadu bez ohovárania a nadávania na svojho predchádzajúceho zamestnávateľa. Kľúčom je neklamať, ale neohovárať.

📌 Otázky ohľadom benefitov – kedy ich položiť?
Zo zákona vyplýva, že v pracovnej ponuke sa musí uvádzať minimálna výška mzdy na inzerovanej pozícií. Všetci chodíme do práce kvôli finančnej odmene a je v poriadku, ak chcete vedieť, aká je konkrétna ponuka. Avšak je vhodné, aby ste sa tejto otázke nevenovali ako prvej.

📌 Nevhodný „dress code“ voľte zlatú strednú cestu
Čo si obliecť, keď prvý dojem je len jeden?  Túto otázku si nepokladajú iba ženy. Je vhodné si uvedomiť do akého prostredia a na akú pozíciu sa hlásite. Čistými oblečením a topánkami, primeranou vôňou, však nikdy nesklamete.  Ideálne je zvoliť si zlatý stred – tzv. business casual nič nepokazíte. Jednoducho povedané, vyvarujte sa extrémom, či už v elegancii alebo v ležérnosti.

Zdieľať:
Facebook LinkedIn
Instagram
8. apríla 2025 | Talent Solutions

Kontaktujte nás

    maximálne 5MB (.pdf, .docx)

    Vaše osobné údaje spracúvame za účelom vybavenia Vašej požiadavky. Viac informácií nájdete v zásadách ochrany osobných údajov.